Smuldr gæren i den lunkne mælk, og rør sukkeret i.
Pisk ægget i gærblandingen.
Ælt herefter salt og mel i de våde ingredienser.
Tilsæt smørret når dejen begynder at samle sig lidt, og ælt så dejen helt glat og elastisk.
Lad dejen hæve til dobbelt størrelse (det tager ca. 1 time).
Vend alle ingredienserne til fyldet sammen mens dejen hæver og stil det til side.
Vend dejen ud på et meldrysset bord, og tryk den en smugle flad.
Fordel fyldet over dejen, og ælt det godt ind i dejen til den igen bliver blød og elastisk.
Lad dejen hæve i yderligere en time.
Del den hævede dej i 12 lige store stykker, og tril hvert stykke dej til lige store boller.
Kom bagepapir i et ovnfast fad, og kom bollerne i fadet. De skal stå ca. 1 cm fra hinanden, eller langt nok fra hinanden så de vil vokse sammen mens de hæver og/ eller bager.
Lad bollerne efterhæve til dobbelt størrelse, hvilket tager ca. 40-60 minutter.
Forvarm ovnen til 200 grader.
Rør melet til korsdejen sammen med ca. 5 spsk. vand mens ovnen varmer op, det skal være en ret tyk dej men ikke tykkere end man kan sprøjte den over bollerne med en sprøjtepose.
Sprøjt nu en steg dej over hver række med boller i fadet, vend fadet og sprøjt også en streg dej den på den anden led over bollerne - så hver bolle får et kors på toppen.
Bag bollerne i ca. 15-20 minutter, eller til de bliver gyldne.
Tag bollerne ud af ovnen og pensel dem med lidt abrikosmarmelade mens de stadig er lune så de får en flot glinsende overflade.
Lad bollerne køle lidt af før de skæres op og nydes med iskoldt tandsmør.